Най-добрите цени за компютри, компоненти, лаптопи, сървъри, принтери, консумативи

Пътят до DirectX 12 / Новини - МОСТ Компютърс

Тел.: (02) 91 823   Факс: (02) 873 00 37   Сервиз: 0700 144 11

Пътят до DirectX 12

На 20-ти март, 2014 година Microsoft обяви DirectX 12. Дългото мълчание по темата от компанията породи много спорове и дори се стигна до там, че някой от големите лица в индустрията изказаха мнение, че няма да има следваща версия на графичното API след 11.2. Нека да поговорим за DirectX, за част от неговата история, неговото бъдеще и алтернативата на AMD.

DirectX е колекция от API-та (application programming interface) и се грижи за мултимедийни задачи като видео, игри и други. Последната версия - 11 (11.2 в Windows 8.1) беше обявена през 2008-ма година и включваше нови възможности, като - поддръжка за мулти-ядрени процесори, хардуерна теселация, 5-ти модел шейдъри и други.

Може би това е причината AMD да започнат да разработват свое собтсвено API на име Mantle. Друга такава, е това че разработчиците искат да имат директен достъп до по-ниско ниво ("по-близо до метала") на графичния процесор. AMD твърдят, че Mantle постига 9 пъти повече draw calls в секунда, дава достъп до всички възможности на хардуера, намаля овърхед-а при валидиране на API команди, включва нови техники при рендериране и други. Казано в едно изречениe Mantle дава повече контрол на разработчиците, елиминира различните bottlenecks в работата между CPU и GPU и позволява постигането на по-висока производителност.

Mantle

Всичко звучи много добре и факта, че AMD се опитва да движи индустрията напред е похвален. Някой от вас обаче може би си спомнят Glide API, разработено в средата на 90-те години от 3DFX, което доведе до монопол на Voоdoo GPU карти. По подобен начин Mantle до този момент работи само на ATi видео карти. Имаше притесния, че това може да раздели пазара на игри за PC и да станем свидетели на екслузивни заглавия за Mantle.

Накратко Mantle е сериозна заплаха за Windows. Ново, оптимизарано и отворено (според думите на AMD) API, което не е обвързано с Windows е предпоставка за смяна на операционната система (SteamOS например, която в момента се разработва от Valve и е базира на Linux). Може би това доведе до бързата реакция на Microsoft и обявяването на DirectX 12.

По време на Game Developers Conference, Anuj Gosalia -  development manager на DirectX обяви излизането на новата, 12-та версия на графичното API, описвайки DX12 като повсъвместно усилие на хардуерни производители, разработчици и неговия екип. Според него работата е започнала преди четири години заедно с NVIDIA (което може би е причината NVIDIA да си мълчат за Mantle). Microsoft обещават ефикасност близо до това на конзолите, където много по-слаб клас компоненти постигат сравнително висока производителност, по-ефикасно рендериране и по-добро балансираен на работата между различните ядра на процесора. По детайлно техническо обяснение може да намерите в блога на microsoft.

Според думите на NVIDIA всички видео карти на пазара, които поддържат DirectX 11 ще могат да работят и с DX12.  AMD от своя страна разкриха, че новото API ще работи на всички карти, базирани на Graphics Core Next архитектура. DirectX 12 ще се поддържа също така в Xbox One и мобилни устройства.

С тази стъпкa Microsoft обещават, че за напред ще продължават да инвестират в развитието на гейминг-а. Остава да почакаме и да видим резултата. Първите DirectX 12 заглавия се очакват през 2015 година.

Коментари